Tuesday, November 29, 2016

black and white

 




Pictures by Manolo Rojas. Some snaps from my very first photoshoot at the studio of Umemodellen. You could call this the "how many different ways can you sit on a chair" challenge.

Daar ben ik weer! Ik heb hier nog wat foto's van mijn eerste fotoshoot in de studio van Umemodellen. Best goed voor een eerste keer toch? Ik moet een beetje aan mijn gezichtsuitdrukking werken want soms als ik niet naar de camera kijk, lijkt het alsof ik mijn ogen dicht heb (mijn ogen zijn best mini). Ondertussen heb ik ook mijn polaroids en nog wat andere foto's ontvangen. Daar ga ik even goed voor zitten en hopelijk voldoen ze aan de eisen. Ben benieuwd!

Twee weken lang had ik even geen tijd om aan mijn blog te denken door leuke en minder leuke dingen. Mijn paniekaanvalletjes komen weer een beetje terug dus daar probeer ik mee te dealen. Ik ben ook compleet de motivatie kwijt voor mijn studie (en voor de rest eigenlijk ook) en ik vermoed dat het te maken heeft met de korte dagen. Op dit moment hebben we zo'n 5 uur daglicht per dag en het wordt nog gekker straks. Het enige wat ik wil doen is op de bank hangen en slapen. Not good people, not good. Ik moet daar een oplossing voor vinden want vorige winter was echt hel en ik wil niet dat ik me weer zo ga voelen. Er is een "aurora kamer" op de campus met daglicht lampen dus misschien moet ik daar maar eens heen gaan. Anyways, moving on to better things: Mijn neef en zijn vriendin zijn langs geweest voor een paar dagen! Het was super gezellig en ik heb ze een hoop van Umea kunnen laten zien. We hadden een beetje pech met het weer, maar uiteindelijk werden ze toch nog getrakteerd op sneeuw! We sloten het leuke weekendje af met een thanksgiving maaltijd samen met de schoonfamilie. Het was een geslaagde week!

Over dealen met paniek aanvallen: op advies van mijn begeleider drink ik geen caffeine meer en eet ik geen toegevoegde suikers meer (in hoeverre dat kan). Dit zorgt ervoor dat er geen extra insuline en adrenaline aan mijn bloed wordt afgegeven waardoor stress gevoelens veel minder zijn geworden. Yay! Mike en ik doen tegenwoordig ook aan een slow-carb dieet. Mijn goal is niet om af te vallen, maar om af te kicken van alle slechte suikers en mijn lichaam te laten omschakelen van suiker-metabolisme naar vet-metabolisme. We zijn nu twee weken verder en ik vind het echt heel zwaar. Ik heb een zak met pepernoten gekregen en die wil ik echt zo graag opeten, aaaaaahh. Op zondagen hebben we onze "cheat day" dus aan het eind van de week vreet ik die hele zak leeg en niemand die me kan stoppen mwuahah! Misschien is het een leuk idee om een keer wat over dit dieet te schrijven? Misschien een "what I eat in a day" post?


See ya xxx


I'm back again! I got some photo's from my very first time modeling in the studio of Umemodellen. Not bad for a first time eeyh? I do need to work on my face a bit though.. Sometimes when I look away from the camera, it looks like my eyes are closed (my eyes are quite mini). I also received my polaroids and some other pictures so I'm gonna check them thoroughly. Hopefully they meet the criteria!

The past two weeks I didn't really had time to think about my blog because of some fun and less fun things. My panic attacks started to come back a bit so I've been trying to deal with that. I also completely lost motivation for school (and everything else actually) and I guess it has everything to do with the dark days. At the moment we have about 5 hours of day light and it will get even worse. The only thing I want to do is lay on the couch and sleep! Not good people, not good. We have this "aurora room" on campus with day light lamps so perhaps I can try that out. Anyways, moving on to better things: My cousin and his girlfriend came to visit for a few days! It was so much fun and I think I was able to show quite a bit of Umea. We weren't really lucky with the weather but in the end we got rewarded with some snow! We ended our week with a Thanksgiving dinner together with the in-laws which was really great. It was a good week!

About dealing with my panic attacks: I'm doing wat my counselor has recommended me to do and that is cutting out caffeine and added sugars for as much as I can. This will make sure I get no extra insulin and adrenaline released into my blood and it has resulted in a much lower stress level. Yay! Mike and I are now also doing this "slow-carb" diet. My goal is not to lose weight but I want my body to get a detox from all the bad sugars and I want to switch from sugar-metabolism to fat-metabolism. We are two weeks in now and I find it really tough! I got a bag full of Dutch "pepernoten" which are basically tiny ginger bread bites and I want to eat them so badly, aaaaahhh. On Sundays we will have our "cheat days" so at the end of the week I'm gonna eat the whole damn bag and nobody can stop me, mwuaha! Maybe it's a nice idea to write a bit more about the diet? Maybe have a "what I eat in a day" kinda post?


See ya xxx

No comments:

Post a Comment