Sunday, November 22, 2015

Post nr 200: Recap of my blog history


Wat gaat de tijd toch snel.. Toen ik 15 was kwam ik voor het eerst in aanraking met mode en beauty blogs en sinds die tijd is mijn passie daarvoor alleen maar toegenomen. Ik wilde zelf ook altijd een blog beginnen en ik was ook heel jaloers op de meiden die zich wel durfden bloot te stellen op het internet. Ze straalden altijd zelfvertrouwen uit en dat inspireerde mij enorm. Met de tijd kwam er bij mij ook meer zelfvertrouwen en vond ik het super leuk om mezelf door middel van kleding en makeup uit te drukken. Op een gegeven moment was ik er overheen, die stomme verlegenheid en onzekerheid. "Gewoon lekker sch**t hebben" dacht ik & Esmee's Beauty Lab was geboren!

Time is flying by so fast.. When I was 15 I first experienced fashion and beauty blogs and since then my passion for that only increased. After that I always wanted to start my own blog because and I was really jealous of the girls who dared to expose themselves on the web. They looked so confident and that really inspired me. With time I also got more confident and I really loved expressing myself through my choice of clothes and makeup. At a certain moment I was over it, over that stupid shyness and low self-esteem. "Just do it, f*** it" is what I thought & Esmee's Beauty Lab was born!



The first time
De aller eerste outfit foto's die ik maakte weet ik nog heel goed. Mijn vriendin Vera en ik gingen naar de bioscoop in Rotterdam om de film "The Heat" te kijken (mijn god, grappigste film OOIT). We hadden van te voren afgesproken om foto's te maken om over te bloggen. Ik weet nog zo goed dat ik me enorm opgelaten voelde toen ik midden op straat ging poseren voor een foto, haha. Gelukkig was het Rotterdam en is daar niks te gek dus niemand leek geshokeerd te zijn van ons, best gelopen. Hier de foto van die aller eerste keer:

I still remember the very first outfit pictures that I took. My friend Vera and me went to the movies in Rotterdam to watch "The Heat" (my god, funniest movie EVER). Beforehand we agreed to take pictures so we could blog about it. I still remember how awkward I felt when I was posing in the middle of the street, haha. Luckily it was in Rotterdam so nothing there is crazy so nobody seemed to be shocked by us. Here is the picture of that very first time:

I think I was 18 or 19 here. I just got my drivers license and we drove to Rotterdam. The freedom felt so good!!


Insperation
Hieronder een foto van de blogger die me het meest inspireerde, Kenza Zouiten. Ze was (en nog steeds is) mijn bestie op het web. Ze schrijft op een manier waardoor je je echt betrokken voelt bij haar dagelijks leven. Ze is heel open en eerlijk over dingen en dat maakt haar zo echt. Haha, heb je haar video's wel eens gezien? Volgens mij zit er een steekje bij haar los soms... :p Anyways, er zou echt een wens in vervulling gaan als ik haar een keer in het echt zou zien (Bucket list dingetje). Ik wil haar zo graag bedanken voor al het zelfvertrouwen dat ze via haar blog naar de kleine verlegen Esmee heeft gestuurd. Ook al kennen we elkaar niet, ze voelt als een echte vriendin. Rara, hoe kom ik toch aan die gekke obsessie voor Zweden? :-) (ehh, ik lijk echt zon tiener meisje met een crush op Harry Styles)

Here a picture of the blogger that inspired me the most, Kenza Zouiten. She was (and still is) my bestie on the web. She writes in a way that you feel really connected to her. She is really open and honest and that is what makes her so real. Haha, have you ever seen some of her video's? I think something might be wrong with her... :p Anyways, it would be a dream coming true if I could ever meet her in real life one day (Bucket list thingy). I would really like to thank her for all that self-lovin' and confidence that she send through her blog to the little shy Esmee. Eventhough we don't know eachother, she feels like a real friend. Guess how I got that weird obsession with Sweden? ;-) (ehh, I really sound like a teengirl with a crush on Harry Styles)


My nr.1 queen: KENZA ZOUITEN (www.kenzas.se)


My design through the years
Natuurlijk moest mijn blog er wel netjes en verzorgd uitzien. Ik begon met een simpele opmaak met bloemetjes aan de bovenkant van mijn blog. Ik wist eerlijk gezegd ook niet zo goed hoe alles werkte dus dat was een prima oplossing. ;-) Daarna kreeg ik een beter idee. Ik had de kunstjes een beetje kunnen afkijken bij andere bloggers en ik besloot een echte "banner" te maken. Daarna volgde er nog een, en nog een, en daarna nog een! Hahaha, benieuwd naar hoeveel vooruitgang ik heb geboekt met mijn ontwerp skills? Oordeel zelf! Hier zijn mijn banners:

Of course my blog had to look good and well taken care of. I started out with a simple design with flowers at the top of my page. To be honest, I didn't knew yet how everything worked so for then that seemed like a good solution. ;-) After that I got a better idea. I saw on other blogs how they did their design and I decided to make a real banner. After that first banner came another one, and another one and another one! Hahaha, curious how much progress I made with my desgin skills? I'll let you be the judge of that! Here are my banners:


 18 year old Esmee

20 year old Esmee

22 year old Esmee


Do you see the pattern too?
Mijn liefde voor zwart en wit is niks veranderd door de jaren heen! Hier zijn wat foto's van mijn eerste jaar als ''blogger'' toen ik nog lekker anoniem aan het bloggen was. Alle foto's zijn gemaakt met een digitale camera. Gosh, wat was ik blij dat mijn vrienden voor mijn afscheidsfeestje mij een spiegelreflexcamera kado deden. Echt het beste kado wat ik maar had kunnen wensen, zo dankbaar! En ja, ik mis die zwarte bontjas super erg (mijn moeder vond het een Nel-Veerkampje haha, want bontjasjes waren toen nog niet zo in).

After all these years my love for black and white hasn't changed a thing! Here are some pictures of my first year as a "blogger" when I still blogged anonymous. All these pictures were taken with a simple digital camera. Gosh, I was so happy when my friends gave me a real camera at my goodbye-party. Really the best present I could have wished for at that moment, I'm so thankful! And yes, I miss my black faux fur (my mom didn't like it so much haha, because faux furs weren't realling a thing back then).




Pride
Op welke post ben ik het meest trots? Hmm... Eigenlijk op elke post! Elke keer weer word ik weer een beetje beter en professioneler. Ook ben ik blij dat ik vaak oefen met mijn camera en dat ik het steeds meer onder de knie krijg want mooie foto's zijn key voor een goede post. Ik moet zeggen dat ik nog steeds super blij ben met de foto's die mijn vriendin Tessa genomen heeft (check haar portfolio hier). Toen ik nog in Nederland woonde was M er natuurlijk niet dus had ik niet echt een vast iemand die regelmatig foto's kon maken dus Tessie schoot te hulp en het was echt een super leuke middag! Miss u Tes! Om alle foto's die Tessa heeft gemaakt te bekijken, klik hier voor de blogpost.

Which post am I the most proud of? Hmm.. On each post actually! Everytime I get a little bit better and professional. I'm glad that all my practice is paying off now bit by bit and that I get nice picturees because good pictures are key. I must say that I'm still super happy with the pictures that my friend Tessa took of me (check her portfolio here). When I still lived in the Netherlands M wasn't there of course so I didn't had anyone to regularly take pictures of me. So Tessie helped me out and it was so much fun! Miss u Tes! To see all the pictures Tessa took of me, click here for the blog post.




Ik moet toegeven dat M er ook wat van kan! Ik ben echt super blij dat hij het leuk vindt om mij, zijn soms zeurende vriendin, wilt helpen. De foto's van toen we samen naar de Kinderdijk gingen waren bijvoorbeeld echt super mooi geworden. Klik hier om de hele blogpost te bekijken.

I must admit that M isn't bad either! I'm super happy that he likes to help me, his sometimes nagging girlfriend, out by taking the pictures. The pictures he took from when we were at the Kinderdijk I really really like. Click here to see the whole post. 

 Last summer in Holland. M and me were visiting the windmilles at Kinderdijk


Most memorable moments on the blog
Sinds ik mijn blog ben begonnen heb ik heel wat leuke dingen meegemaakt. Als ik een post moest kiezen die veel indruk heeft achter gelaten bij mij, dan is dat deze (klik). Niet omdat de foto's nou zo mooi waren of omdat het een hoog glamour gehalte had, maar omdat ik en mijn vriendin Roxan iets gingen doen wat ver buiten onze comfort zone lag. In deze post vertelde ik over mijn besluit om in het buitenland te gaan studeren voor een half jaar. Jep, in Zweden. Nou en ik kan je vertellen, dat half jaartje heeft mijn leven veranderd haha! Heel veel goede dingen zijn er uit voortgekomen en ik ben super blij dat ik die stap heb genomen, maar ik had het niet kunnen doen zonder mijn sister from another mister Roxie. <3

Since I started my blog I experienced quite some fun stuff. If I would have to pick a post that really meant a lot for me at that time, than it is this one (click). Not because the pictures were so nice or it was a super glamorous post, but because me and my friend Roxan were about to do something far outside our comfort zone. In this post I announced that we were gonna study abroad for half a year. Yep, in Sweden. Well I can tell you, that half a year sure changed my life haha! A lot of good things came from this experience and I'm super happy that I took the big step, but I couldn't have done it without my sister from another mister Roxie. <3


And yes, I saw the Northen lights while I was on exchange! Oh, and another 7 times the last two months. Don't mean to brag... ;-p


Nou, dat was het dan! Ik hoop dat jullie de terugblik leuk vonden om te lezen. Ik heb met veel plezier deze post geschreven. Zonder dat je het beseft verzamel je toch heel veel waardevolle herinneringen en met het bekijken van oude foto's komt dat allemaal weer boven. Ik ben benieuwd welke herinneringen ik nog ga maken in de toekomst!

Well, that was it! I hope that you liked reading the recap. It was really fun to write and I enjoyed it very much. You don't even notice sometimes that you are collecting these valuable memories and looking at these pictures makes the memories all come back. I'm wondering what memories I will make in the future!

2 comments:

  1. Altijd zo leuk om te zien, een blog veranderen door de jaren heen! Ik heb eigenlijk nooit screenshots genomen en bewaard om te zien hoe mijn blog veranderd is. Zo jammer eigenlijk!

    ReplyDelete
  2. Wat leuk om je blog door de jaren heen te zien.
    De foto's die Tessa gemaakt heeft zijn echt super mooi!

    ReplyDelete