Sunday, August 9, 2015

Dinner at a castle & update moving to Sweden





(Full outfit post will be up soon!)


Vorige week gingen we met opa en oma en de kleinkinderen uiteten bij Kasteel Woerden. Al een aantal keer hadden we geprobeerd om een datum te prikken om het 55-jarige huwelijk van onze opa en oma te vieren. Door omstandigheden moesten we dit een paar keer uitstellen tot op vorige week. (Bijna) alle kleinkinderen waren opgetrommeld en hadden zich verzameld bij het kasteel in Woerden. We hebben heerlijk gegeten (wel veeeeel te weinig, maar je weet hoe het gaat in dure resaurants..) en het was heel gezellig om iedereen nog een keer te zien voordat M. en ik naar Zweden gingen. We hebben genoten van elkaars gezelschap en dat is waar het allemaal om draait!

Afgelopen woensdag was het D-DAY... M. en ik zijn vertrokken naar Zweden en inmiddels bijgekomen van de lange reis (3x overstappen, pff!). We verblijven in M's ouders huis in Nordmaling totdat we alles op orde hebben. Ergens volgende week gaan we over naar ons appartement in Umea en beginnen we met klussen. Over 3 weken begin ik met mijn Master moleculaire biologie aan de universiteit van Umea en M. begint met zijn Master dus voor school begint willen we het appartement op orde hebben. Het zal wel even duren voordat het echt af is, maar met inrichten ben je immers nooit klaar.

Als we gesetteld zijn in ons appartment zal ik de draad weer oppakken met mijn reisblog Sweet Swedish Life (link, klik hier). Hier kun je ook alle verhalen lezen van mijn vorige uitwisseling naar Umea.


Last week we celebrated 55 years of marriage of our beloved "opa and oma" (my grandparents). We went out to dinner with all the grandchildren at a lokal castle. We had nice food (way too small portions though, but you know fancy restaurants..) and enjoyed each others company. It was nice to see my cousins one last time before me and M. went back to Sweden. 

Last Wednesday it was D-DAY.. M. and me flew back to Sweden and are now sorta recovered from our trip (3 transfer flights, pff!) We are staying at M's parents place in Nordmaling until we have everything in order to move all of our stuff. Somewhere next week we will move to our apartment in Umea and we start getting the place ready for living. It will take a while before it's really finished, but with decorating you can never be done.

Once we are settled down in our apartment I will start blogging on my travelblog Sweet Swedish Life (link, klik here). Here you can also read my stories from my last exchange to Umea. On this blog I will mainly write in Dutch, since it is a blog to keep my family and friends up to date.

No comments:

Post a Comment